AKTUALNOŚCI

 

 

Podsumowanie ważnego projektu 
(30.07.2018)

A A A

Zakończył się projekt pod nazwą: "Podniesienie efektywności kształcenia w zakresie przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w szkołach Gminy Strzegom o najsłabszych wynikach edukacyjnych, poprzez stworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu".

   

 

W ciągu dwóch lat trwania projektu, uczniowie mogli zarówno pogłębiać i rozwijać swoje zainteresowania z przedmiotów matematyczno przyrodniczych, jak i pokonywać trudności, podejmować wyzwania. Podczas zajęć projektowych z matematyki często korzystali z platform edukacyjnych oraz e-podręczników. Wykonywali eksperymenty przy użyciu różnorodnych pomocy dydaktycznych. Rozwiązywali zadania w formie quizów, krzyżówek, rebusów, ćwicząc tym samym logiczne myślenie. Grali w gry, rozwiązywali zadania i testy interaktywne. Byli bardziej zaangażowani, chętniej wykonywali polecenia, częściej się zgłaszali co miało swoje odzwierciedlenie w ocenach z przedmiotu. Lepiej pisali sprawdziany, prace klasowe i kartkówki. Na zajęciach rozwijających umiejętności matematyczne, uczniowie przygotowywali się do konkursów, rozwiązywali zadania problemowe, stosując metodę eksperymentu. Uczyli się poprzez zabawę. Dzięki temu byli bardziej zaangażowani w wykonywanie powierzonych zadań. Rozwijali wyobraźnie przestrzenną układając figury przestrzenne z kostek typu: "Happy" oraz z klocków magnetycznych. Sami tworzyli gry dydaktyczne. Zajęcia w dużym stopniu wdrażały uczniów do systematycznej i wytrwałej pracy, uczyły logicznego myślenia.

Wzmacniały motywację do nauki, kształtowały poczucie pewności siebie oraz zwiększały wiarę uczniów we własne siły i możliwości. Zajęcia rozwijające z przedmiotów przyrodniczych prowadzone były w formie warsztatów metodami eksperymentu, które aktywizowały uczniów do pracy a tym samym poszerzały i pogłębiały ich wiedzę. Uczniowie samodzielnie projektowali i przeprowadzali doświadczenia, analizowali ich wyniki, a także formułowali wnioski .Mogli również weryfikować wnioski korzystając z różnych źródeł informacji. Na zajęciach uczniowie pracowali indywidualnie rozwijając własne zainteresowania jak również pracowali w grupie ucząc się wzajemnie od siebie. Uczniowie na zajęciach kształcili i doskonalili umiejętność planowania i dokumentowania doświadczeń (wykrywanie grup krwi, wykrywanie skrobi w produktach spożywczych), formułowania wniosków, posługiwania się sprzętem laboratoryjnym w sposób prawidłowy i bezpieczny. Uczestniczyli w zajęciach terenowych w parkach miejskich- obserwując florę najbliższej okolicy, utrwalili zasady prowadzenia obserwacji w terenie, poznali rośliny wskaźnikowe. Kształcili umiejętności udzielania pierwszej pomocy- pierwsza pomoc przy zagrożeniu zdrowia lub życia - resuscytacja krążeniowo-oddechowa. Wykonywali krzyżówki genetyczne - dziedziczenie cech u człowieka. Rozwiązywali i analizowali testy wiedzy nt budowy i fizjologii człowieka.

Współdziałali w zespole, planowali i organizowali własną pracę. W ramach zajęć uczniowie przygotowywali się również do konkursów przedmiotowych, kształtowali umiejętność projektowania i wykonywania eksperymentów, opisywali zachodzące zjawiska fizyczne na podstawie znajomości praw, zasad i definicji, rozwiązywali zadania o podwyższonym stopniu trudności dokonując szczegółowej analizy i tworząc plan rozwiązania.

Uczniowie rozwijali umiejętność pracy w grupie i samodzielnej pracy z tekstami popularno-
naukowymi. Zajęcia na pewno zmotywowały uczniów do samodzielnej i systematycznej pracy. Na zajęciach wyrównujących umiejętności z przedmiotów przyrodniczych uczniowie wyrównywali braki i zaległości z przedmiotów - biologia chemia i fizyki , pracując indywidualnie z nauczycielem. Uczniowie widzieli własne postępy co zachęcało ich do wytrwałej i systematycznej pracy .Pozytywne oceny ze sprawdzianów wzmacniały w nich motywację do dalszej nauki. Uczniowie wykorzystywali zdobytą wiedzę do rozwiązywania zadań problemowych, rozwijali pamięć oraz umiejętność myślenia i logicznego rozumowania.

Dokonywali badań, pomiarów, analiz oraz wykonywali prezentacje z otrzymanych wyników i wniosków. Tworzyli plan rozwiązywania zadań z treścią oraz analizowali zadania dotyczące odczytywania tabel, diagramów i wykresów. Uczniowie uczyli się rysowania obwodów elektrycznych za pomocą symboli. Mieli stworzone warunki do podejmowania samodzielnych decyzji, współpracy w grupie, oceniania i komunikowania się.

Uczniowie docenili znaczenie przedmiotów matematyczno- przyrodniczych w otaczającym nas świecie i życiu codziennym.

Iwona Stempniewicz 

 

 


80 godzin szkolenia dla nauczycieli 
(20.03.2017)

W ramach tego projektu odbyły się szkolenia, podczas których nauczyciele zdobyli wiedzę, jak tworzyć od podstaw własne ćwiczenia do wykorzystania na urządzeniach mobilnych, a także modyfikować gotowe ćwiczenia dopasowując do możliwości i potrzeb ucznia.

Poznali ideę i podstawowe zasady tworzenia instrukcji gier terenowych z wykorzystaniem narzędzi kodowania zadań do kodów QR. Połączenie najlepszych strategii nauczania i uczenia się z nowymi technologiami komputerowymi, pozwolą w pełni zaangażować ucznia po to, by osiągnął sukces.

Szkolenia były prowadzone metodami aktywnymi: ćwiczenia indywidualne i grupowe, gry szkoleniowe, dyskusje moderowane.

Po szkoleniu nauczyciele podnieśli swoje kompetencje w zakresie stosowania innowacyjnych metod i narzędzi nauczania.

Uczniowie zostali zaktywizowania do wykorzystywania swojej wiedzy w praktycznym działaniu poprzez wykonywanie ćwiczeń i doświadczeń eksperymentalnych. Wzrosła również aktywność uczniów na zajęciach oraz ich zainteresowanie omawianymi problemami.

 

   

   

   

   

   

   
 
   
 
   
 


Doposażono pracownie w placówkach oświatowych 
(28.02.2017)

W drugim tygodniu ferii zimowych rozpoczęła się dystrybucja sprzętu multimedialnego i pomocy dydaktycznych do szkół biorących udział w projekcie mającym na celu nauczanie metodą eksperymentu.

Z uśmiechem witano kurierów z paczkami. Do szkół dotarły już tablice interaktywne, projektory multimedialne, szafy mobilne na laptopy, laptopy dla uczniów i nauczycieli oraz pomoce dydaktyczne do zajęć z matematyki i przyrody. Dzięki nim uczniowie i nauczyciele będą poznawać tajniki przyrody i matematyki za pomocą nowoczesnych pomocy dydaktycznych.

- W projekcie biorą udział szkoły z gminy Strzegom: PSP w Jaroszowie, Gimnazjum w Jaroszowie, PSP nr 3 w Strzegomiu, PSP w Olszanach, PSP w Goczałkowie, Gimnazjum nr 1 w Strzegomiu oraz Gimnazjum w Goczałkowie, które w ramach planów realizują zajęcia rozwijające z przedmiotów przyrodniczych i matematyki oraz zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki i dydaktyczno-wyrównawcze z przedmiotów przyrodniczych – informuje Anna Góralska, zastępca naczelnika Wydziału Oświaty w Urzędzie Miejskim w Strzegomiu, koordynator projektu.

 

   

   

   

   


 

Nauka metodą eksperymentu
(06.12.2016)

29 listopada br. gmina Strzegom podpisała umowę o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego na realizację zadania "Podniesienie efektywności kształcenia w zakresie przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w szkołach gminy Strzegom o najsłabszych wynikach edukacyjnych, poprzez stworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu."

Czas realizacji projektu od 1 października 2016 r. do 31 lipca 2018 r. Całkowita wartość projektu - 818 199,38 zł, w tym środki pochodzące z Unii Europejskiej - 695 469,47 zł.

Wsparcie skierowane zostało do szkół o najsłabszych wynikach edukacyjnych poprzez realizację zajęć matematycznych i przyrodniczych metodą eksperymentu. - W ramach zadania przeprowadzone zostanie szkolenie dla nauczycieli "metodą projektu i eksperymentu z wykorzystaniem narzędzi TIK". Szkolenia będą miały charakter warsztatów prowadzonych metodami aktywnymi (ćwiczenia indywidualne i grupowe, gry szkoleniowe itp.). W szkołach od października rozpoczęto dodatkowe zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze i rozwijające kompetencje z matematyki i przedmiotów przyrodniczych dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów - informuje Anna Góralska, zastępca naczelnika Wydziału Oświaty w UM w Strzegomiu i kierownik projektu.

W ramach projektu 8 pracowni zostanie doposażonych w sprzęt umożliwiający pracę z uczniami nowoczesnymi metodami. Pracownie utworzone zostaną w następujących placówkach: matematyczne w PSP Olszany, PSP nr 3 i Gimnazjum nr 1 oraz przyrodnicze w Gimnazjum nr 1. Ponadto powstaną dwie międzyszkolne pracownie matematyczne i przyrodnicze w ZSP w Jaroszowie i ZS w Goczałkowie.

 

   

   

   

   

   

   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
 


do góry  |