OPS w Strzegomiu
 
 

OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ w Strzegomiu


  
  

Nowe druki na świadczenie 300 +

PLIKI DO POBRANIA:


INFORMACJA

Ośrodek Pomocy Społecznej uprzejmie informuje, że w dniu 25 lipca 2019 r. nastąpi wypłata ŚWIADCZENIA WYCHOWAWCZEGO 500+ oraz ŚWIADCZENIA DOBRY START 300+ dla osób, które złożyły wnioski w lipcu 2019r.
Osoby, które złożyły wnioski w lipcu, a nie otrzymają w tym dniu świadczeń będziemy informować na bieżąco o nowych terminach wypłat .


INFORMACJA

Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzegomiu informuje, iż w dniu 23.10.2018 r. nastąpi wypłata świadczenia „Dobry start” dla osób , które złożyły wniosek w terminie od 08.09.2018 r. do 10.10.2018 r., na indywidualne konta bankowe wnioskodawców oraz w kasie Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegomiu.

O kolejnych terminach wypłat będziemy informować na bieżąco.

 




Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzegomiu informuje, iż w dniu 30.07.2018 r. nastąpi wypłata świadczenia „Dobry start” dla osób , które złożyły wniosek do 16.07.2018 r.

Będą to osoby, których nazwiska rozpoczynają się na literki A B C D E F G H I J K
O kolejnych terminach wypłat będziemy informować na bieżąco.


Harmonogram wypłat świadczenia wychowawczego w okresie zasiłkowym 2017/2018

 

Październik 2017

1710.2017-ABCĆD

18.10.2017-EFGHIJ

23.10.2017-K

24.10.2017-LŁM

25.10.2017-NOPR

26.102017-SŚTUV

27.10.2017-WZŹŻ

Listopad 2017

21.11.2017-ABCĆD

22.11.2017-EFGHIJ

23.11.2017-K

24.112017-LŁM

27.11.2017-NOPR

29.11.2017-SŚTUV

30.11.2017-WZŹŻ

Grudzień 2017

04.12.2017-ABCĆD

08.12.2017-EFGHIJ

13.122017-K

14.12.2017-LŁM

15.12.2017-NOPR

18.12.2017-SŚTUV

21.12.2017-WZŹŻ

Styczeń 2018

18.01.2018-ABCĆD

23.01.2018-EFGHIJ

24.01.2018-K

25.01.2018-LŁM

26.01.2018-NOPR

30.01.2018-SŚTUV

31.01.2018-WZŹŻ

Luty 2018

15.02.2018-ABCĆD

16.02.2018-EFGHIJ

21.02.2018-K

22.02.2018-LŁM

23.02.2018-NOPR

26.02.2018-SŚTUV

27.02.2018-WZŹŻ

Marzec 2018

15.03.2018-ABCĆD

16.03.2018-EFGHIJ

21.03.2018-K

22.03.2018-LŁM

23.03.2018-NOPR

26.03.2018-SŚTUV

27.03.2018-WZŹŻ

Kwiecień 2018

17.04.2018-ABCĆD

18.04.2018-EFGHIJ

23.04.2018-K

24.04.2018-LŁM

25.04.2018-NOPR

26.04.2018-SŚTUV

27.04.2018-WZŹŻ

Maj 2018

16.05.2018-ABCĆD

22.05.2018-EFGHIJ

23.05.2018-K

24.05.2018-LŁM

25.05.2018-NOPR

29.05.2018-SŚTUV

30.05.2018-WZŹŻ

Czerwiec 2018

14.06.2018-ABCĆD

15.06.2018-EFGHIJ

18.06.2018-K

21..06.2018-LŁM

25.06.2018-NOPR

26.06.2018-SŚTUV

27.06.2018-WZŹŻ

Lipiec 2018

18.07.2018-ABCĆD

23.07.2018-EFGHIJ

24.07.2018-K

25.07.2018-LŁM

26.07.2018-NOPR

27.07.2018-SŚTUV

31.07.2018-WZŹŻ

Sierpień 2018

22.08.2018-ABCĆD

23.08.2018-EFGHIJ

24.08.2018-K

27.08.2018-LŁM

29.08.2018-NOPR

30.08.2018-SŚTUV

31.08.2018-WZŹŻ

Wrzesień 2018

17.09.2018-ABCĆD

18.09.2018-EFGHIJ

21.09.2018-K

24.09.2018-LŁM

25.08.2018-NOPR

26.09.2018-SŚTUV

27.09.2018-WZŹŻ

 

 

 

 


Terminy wypłat świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego okres zasiłkowy 2017/2018

Listopad 2017

Grudzień 2017

Styczeń 2018

10.11.2017  przekaz pocz.

04.12.2017 przekaz pocz.

04.01.2018 przekaz pocz.

13.11.2017 ABCĆDEFGHIJ

05.12.2017 ABCĆDEFGHIJ

05.01.2018 ABCĆDEFGHIJ

14.11.2017  K

06.12.2017 K

09.01.2018 K

15.11.2017 LŁMNOPR

07.12.2017LŁMNOPROPR

10.01.2018 LŁMNOPR

16.11.2017 SŚTUVWZŹŻ

11.12.2017 SŚTUVWZŹŻ

11.01.2018SŚTUVWZŹŻ

17.11.2017 Fund. Alim

12.12.2017 Fun.Alim

12.01.2018Fund.Alim

 

Luty 2018

Marzec 2018

Kwiecień 2018

02.02.2018 przekaz pocz.

06.03.2018 przekaz pocz.

06.04.2018 przekaz pocz.

07.02.2018 ABCĆDEFGHIJ

07.03.2018 ABCĆDEFGHIJ

10.04.2018ABCĆDEFGHIJ

09.02.2018 K

09.03.2018K

11.04.2018K

12.02.2018LŁMNOPR

12.03.2018LŁMNOPR

12.04.2018LŁMNOPR

13.02.2018SŚTUVWZŹŻ

13.03.2018 SŚTUVWZŹŻ

13.04.2018SŚTUVWZŹŻ

14.02.2018 Fund. Alim

14.03.2018 Fun.Alim

16.04.2018 Fund.Alim

 

Maj 2018r.

Czerwiec 2018r.

Lipiec 2018r.

7.05.2018 przekaz pocz.

5.06.2018 przekaz pocz

10.07.2018 przekaz pocz.

09.05.2018 ABCĆDEFGHIJ

06.06.2018 ABCĆDEFGHIJ

11.07.2018ABCĆDEFGHIJ

10.05.2018  K

07.06.2018K

12.07.2018 K

11.05.2018 LŁMNOPR

11.06.2018LŁMNOPR

13.07.2018 LŁMNOPR

14.05.2018 SŚTUVWZŹŻ

12.06.2018 SŚTUVWZŹŻ

16.07.2018 SŚTUVWZŹŻ

15.05.2018 Fund. Alim

13.06.2018 Fun.Alim

17.07.2018 Fund.Alim

 

Sierpień 2018r.

Wrzesień 2018r

Październik 2018r.

03.08.2018 przekaz pocz.

06.09.2018 przekaz pocz.

10.10.2018 przekaz pocz.

06.08.2018 ABCĆDEFGHIJ

07.09.2018 ABCĆDEFGHIJ

11.10.2018 ABCĆDEFGHIJ

07.08.2018  K

11.09.2018 K

12.10.2018 K

09.08.2018 LŁMNOPR

12.09.2018 LŁMNOPR

15.10.2018 LŁMNOPR

10.08.2018 SŚTUVWZŹŻ

13.09.2018 SŚTUVWZŹŻ

16.10.2018SŚTUVWZŹŻ

21.08.2018 Fund. Alim

14.09.2018 Fun.Alim

 

 


Terminy wypłat świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego okres zasiłkowy 2016/2017

 

Listopad 2016r.

Grudzień 2016r.

Styczeń  2017r.

07.11.2016 ABCĆDEFGHIJ

05.12.2016 ABCĆDEFGHIJ

10.01.2017 ABCĆDEFGHIJ

09.11.2016  K

06.12.2016 K

11.01.2017 K

10.11.2016 LŁMNOPR

07.12.2016 LŁMNOPROPR

12.01.2017 LŁMNOPR

14.11.2016 SŚTUVWZŹŻ

08.12.2016 SŚTUVWZŹŻ

13.01.2017 SŚTUVWZŹŻ

15.11.2016 Fund. Alim

21.12.2016 Fun.Alim

16.01.2017 Fund.Alim

 

Luty 2017r.

Marzec 2017r.

Kwiecień 2017r.

06.02.2017 ABCĆDEFGHIJ

09.03.2017 ABCĆDEFGHIJ

06.04.2017 ABCĆDEFGHIJ

07.02.2017 K

13.03.2017 K

07.04.2017 K

09.02.2017 LŁMNOPR

14.03.2017 LŁMNOPR

11.04.2017 LŁMNOPR

10.02.2017 SŚTUVWZŹŻ

15.03.2017 SŚTUVWZŹŻ

12.04.2017 SŚTUVWZŹŻ

15.02.2017 Fund. Alim

16.03.2017 Fun.Alim

13.04.2017 Fund.Alim

 

Maj 2017r.

Czerwiec 2017r.

Lipiec 2017r.

09.05.2017 ABCĆDEFGHIJ

05.06.2017 ABCĆDEFGHIJ

06.07.2017 ABCĆDEFGHIJ

10.05.2017  K

06.06.2017 K

11.07.2017 K

11.05.2017 LŁMNOPR

07.06.2017 LŁMNOPR

12.07.2017 LŁMNOPR

12.05.2017 SŚTUVWZŹŻ

12.06.2017 SŚTUVWZŹŻ

13.07.2017 SŚTUVWZŹŻ

15.05.2017 Fund. Alim

13.06.2017 Fun.Alim

14.07.2017 Fund.Alim

 

Sierpień 2017r.

Wrzesień 2017r.

Październik 2017r.

07.08.2017 ABCĆDEFGHIJ

11.09.2017 ABCĆDEFGHIJ

10.10.2017 ABCĆDEFGHIJ

09.08.2017  K

12.09.2017 K

11.10.2017 K

10.08.2017 LŁMNOPR

13.09.2017 LŁMNOPR

12.10.2017 LŁMNOPR

16.08.2017 SŚTUVWZŹŻ

14.09.2017 SŚTUVWZŹŻ

13.10.2017 SŚTUVWZŹŻ

18.08.2017 Fund. Alim

15.09.2017 Fun.Alim

16.10.2017 Fun.Alim

 


 

Karta Dużej Rodziny

Karta Dużej Rodziny przysługuje rodzinom z przynajmniej trójką dzieci, niezależnie od dochodu. Karta jest wydawana bezpłatnie, każdemu członkowi rodziny. Rodzice mogą korzystać z karty dożywotnio, dzieci - do 18 roku życia lub do ukończenia nauki, maksymalnie do osiągnięcia 25 lat. Osoby niepełnosprawne otrzymają kartę na czas trwania orzeczenia o niepełnosprawności.

Karta oferuje system zniżek oraz dodatkowych uprawnień. Jej posiadacze będą mieli możliwość korzystania z katalogu oferty kulturalnej, rekreacyjnej czy transportowej na terenie całego kraju.

Kartę przyznaje wójt, burmistrz lub prezydent miasta na wniosek członka rodziny wielodzietnej.

Wniosek oraz listę instytucji można znaleźć
na stronie www.rodzina.gov.pl 
oraz
w Ośrodku Pomocy Społecznej w Strzegomiu
ul. Armii Krajowej 23 pok. 319.


ZOSTAŃ LOKALNYM PARTNEREM
KARTY DUŻEJ RODZINY

Zapraszamy firmy i instytucje do włączenia się do lokalnego programu "Strzegom dla rodziny".
Program ,,Strzegom dla rodziny ” to program działań na rzecz rodzin wielodzietnych, zamieszkałych na terenie naszej Gminy.

Partnerem programu może zostać każda firma i instytucja, niezależnie od sektora i wielkości. Jedynym warunkiem jest zapewnienie zniżek lub dodatkowych uprawnień dla rodzin, które posiadają Kartę Dużej Rodziny. Oferowanie zniżek lub innych preferencji dla rodzin wielodzietnych może zwiększyć rozpoznawalność i zainteresowanie Państwa działalnością, a co za tym idzie stwarza szansę zyskania prestiżu i zbudowania długotrwałych relacji z jej odbiorcami.

Szczegółowe warunki współpracy uzgadniane są po weryfikacji deklaracji. Przedstawiciel Gminy Strzegom skontaktuje się z Państwem celem przybliżenia szczegółów możliwej współpracy partnerskiej w ramach Programu.
Dołączenie do Programu jest bezpłatne.

Partnerzy mogą posługiwać się logo "Tu honorujemy Kartę Dużej Rodziny" w materiałach informacyjnych i promocyjnych. Lista firm, które włączyły się do programu będzie dostępna na stronie www.strzegom.pl 

Zgłoszenia prosimy kierować na adres : biuletyn@strzegom.pl  lub bezpośrednio do Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegomiu ul. Armii Krajowej 23

 


PLIKI DO POBRANIA:


Terminy wypłat świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego okres zasiłkowy 2015/2016

 

Listopad 2015r.

Grudzień 2015r.

Styczeń  2016r.

23.11.2015 ABCĆDEFGHIJ

03.12.2015 ABCĆDEFGHIJ

21.01.2016 ABCĆDEFGHIJ

24.11.2015  K

04.12.2015 K

22.01.2016 K

25.11.2015 LŁMNOPR

09.12.2015 LŁMNOPROPR

25.01.2016 LŁMNOPR

26.11.2015 SŚTUVWZŹŻ

10.12.2015 SŚTUVWZŹŻ

26.01.2016 SŚTUVWZŹŻ

27.11.2015 Fund. Alim

18.12.2015 Fun.Alim

27.01.2016 Fund.Alim

 

Luty 2016r.

Marzec 2016r.

Kwiecień 2016r.

10.02.2016 ABCĆDEFGHIJ

10.03.2016 ABCĆDEFGHIJ

11.04.2016 ABCĆDEFGHIJ

11.02.2016 K

11.03.2016 K

12.04.2016 K

12.02.2016 LŁMNOPR

14.03.2016 LŁMNOPR

13.04.2016 LŁMNOPR

15.02.2016 SŚTUVWZŹŻ

15.03.2016 SŚTUVWZŹŻ

14.04.2016 SŚTUVWZŹŻ

25.02.2016 Fund. Alim

24.03.2016 Fun.Alim

25.04.2016 Fund.Alim

 

Maj 2016r.

Czerwiec 2016r.

Lipiec 2016r.

10.05.2016 ABCĆDEFGHIJ

10.06.2016 ABCĆDEFGHIJ

11.07.2016 ABCĆDEFGHIJ

11.05.2016  K

13.06.2016 K

12.07.2016 K

12.05.2016 LŁMNOPR

14.06.2016 LŁMNOPR

13.07.2016 LŁMNOPR

13.05.2016 SŚTUVWZŹŻ

15.06.2016 SŚTUVWZŹŻ

14.07.2016 SŚTUVWZŹŻ

25.05.2016 Fund. Alim

22.06.2016 Fun.Alim

25.07.2016 Fund.Alim

 

Sierpień 2016r.

Wrzesień 2016r.

Październik 2016r.

09.08.2016 ABCĆDEFGHIJ

12.09.2016 ABCĆDEFGHIJ

11.10.2016 ABCĆDEFGHIJ

10.08.2016  K

13.09.2016 K

12.10.2016 K

11.08.2016 LŁMNOPR

14.09.2016 LŁMNOPR

13.10.2016 LŁMNOPR

12.08.2016 SŚTUVWZŹŻ

15.09.2016 SŚTUVWZŹŻ

14.10.2016 SŚTUVWZŹŻ

25.08.2016 Fund. Alim

26.09.2016 Fun.Alim

 

 


"Nowe Możliwości"

Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzegomiu kończy realizację projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pt. "Nowe Możliwości", który skierowany był do osób bezrobotnych korzystających ze wsparcia Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegomiu.

Celem projektu było zwiększenie aktywności zawodowej i nabycie umiejętności poruszania się na rynku pracy, nabycie, podniesienie lub zmiana kwalifikacji zawodowych wśród osób będących klientami ośrodka. W czasie trwania projektu uczestnicy korzystali z różnorodnych form wsparcia m.in.: wzięli udział w warsztatach z komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji, których celem było zrozumienie istoty komunikowania się, poznanie reakcji interpersonalnych, ćwiczenie technik aktywnego słuchania, ćwiczenie sposobów udzielania informacji zwrotnych, rozumienie mowy ciała w kontekście komunikacji niewerbalnej. Ponadto uczestniczyli w warsztatach kompetencji społecznych pomagających w powrocie na rynek pracy (nabycie umiejętności poszukiwania pracy, przygotowanie się do procesu rekrutacyjnego poprzez umiejętne przygotowanie dokumentów aplikacyjnych). Skorzystali także z indywidualnych konsultacji z psychologiem i doradcą zawodowym, a także z kursu podnoszącego kwalifikacje zawodowe: "Magazynier - logistyk z obsługą wózków widłowych i kasy fiskalnej".


Terminy wypłat świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego okres zasiłkowy 2014/2015

 

Listopad 2014r.

Grudzień 2014r.

Styczeń  2015r.

13.11.2014 ABCĆDEFGHIJ

03.12.2014 ABCĆDEFGHIJ

21.01.2015 ABCĆDEFGHIJ

12.11.2014  K

05.12.2014 K

22.01.2015 K

14.11.2014 LŁMNOPR

09.12.2014 LŁMNOPROPR

23.01.2015 LŁMNOPR

17.11.2014 SŚTUVWZŹŻ

10.12.2014 SŚTUVWZŹŻ

26.01.2015 SŚTUVWZŹŻ

24.11.2014 Fund. Alim

11.12.2014 Fun.Alim

27.01.2015 Fund.Alim

 

Luty 2015r.

Marzec 2015r.

Kwiecień 2015r.

11.02.2015 ABCĆDEFGHIJ

11.03.2015 ABCĆDEFGHIJ

07.04.2015 ABCĆDEFGHIJ

16.02.2015 K

16.03.2015 K

10.04.2015 K

23.02.2015 LŁMNOPR

18.03.2015 LŁMNOPR

14.04.2015 LŁMNOPR

24.02.2015 SŚTUVWZŹŻ

23.03.2015 SŚTUVWZŹŻ

22.04.2015 SŚTUVWZŹŻ

26.02.2015 Fund. Alim

25.03.2015 Fun.Alim

24.04.2015 Fund.Alim

 

Maj 2015r.

Czerwiec 2015r.

lipiec 2015r.

11.05.2015 ABCĆDEFGHIJ

10.06.2015 ABCĆDEFGHIJ

10.07.2015 ABCĆDEFGHIJ

13.05.2015  K

12.06.2015 K

13.07.2015 K

14.05.2015 LŁMNOPR

16.06.2015 LŁMNOPR

15.07.2015 LŁMNOPR

22.05.2015 SŚTUVWZŹŻ

18.06.2015 SŚTUVWZŹŻ

17.07.2015 SŚTUVWZŹŻ

26.05.2015 Fund. Alim

24.06.2015 Fun.Alim

23.07.2015 Fund.Alim

 

Sierpień 2015r.

Wrzesień 2015r.

październik 2015r.

10.08.2015 ABCĆDEFGHIJ

14.09.2015 ABCĆDEFGHIJ

12.10.2015 ABCĆDEFGHIJ

12.08.2015  K

16.09.2015 K

14.10.2015 K

14.08.2015 LŁMNOPR

23.09.2015 LŁMNOPR

16.10.2015 LŁMNOPR

25.08.2015 SŚTUVWZŹŻ

25.09.2015 SŚTUVWZŹŻ

22.10.2015 SŚTUVWZŹŻ

26.08.2015 Fund. Alim

28.09.2015 Fun.Alim

26.10.2015 Fun.Alim

 


Przewodnik o miejscach pomocy i wsparcia dla mieszkańców powiatu świdnickiego


Informacja o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów osób niepełnosprawnych, którzy utracili prawo do świadczenia pielęgnacyjnego z dniem 1 lipca 2013 roku.

Zasiłek dla opiekuna, w kwocie 520 zł, będzie przysługiwał osobie, jeżeli decyzja o przyznaniu jej prawa do świadczenia pielęgnacyjnego wygasła z mocy prawa z dniem 1 lipca 2013 r., na podstawie uznanego za niekonstytucyjny art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o świadczeniach rodzinnych oraz niektórych innych ustaw.

Postępowanie w sprawie ustalenia prawa do zasiłku dla opiekuna organ właściwy ustalający prawo do świadczeń pielęgnacyjnych wszczynać będzie na wniosek osoby ubiegającej się o zasiłek dla opiekuna. Wniosek będzie można składać maksymalnie w terminie 4 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy, tj. 14 maja 2014r. od do 15 września 2014 r. Jeżeli w ww. okresie, toczy się postępowanie o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności lub orzeczenia o stopniu niepełnosprawności osobie, nad którą jest sprawowana opieka, wniosek może być złożony nie później niż w terminie 4 miesięcy od dnia wydania tego orzeczenia.


Podwyżka świadczenia pielęgnacyjnego
 
Świadczenie pielęgnacyjne przysługuje rodzicom, którzy rezygnują z pracy, by zajmować się niepełnosprawnym dzieckiem. Od maja 2014 świadczenie podniesione zostanie do 800,00 zł netto, od stycznia 2015 roku do 1200 zł netto, a od stycznie 2016 roku do 1300 zł netto.
 


 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzegomiu rozpoczyna realizację projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pt." Nowe Możliwości " , który skierowany jest do osób bezrobotnych korzystających ze wsparcia Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegomiu.

Celem projektu jest zwiększenie aktywności zawodowej i nabycie umiejętności poruszania się na rynku pracy , nabycie, podniesienie lub zmiana kwalifikacji zawodowych wśród osób będących klientami Ośrodka .
Uczestnicy projektu będą mogli korzystać z różnorodnych form wsparcia m.in. :

  • W warsztatach z Komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji , których celem będzie zrozumienie istoty komunikowania się, poznanie reakcji interpersonalnych, ćwiczenie technik aktywnego słuchania, ćwiczenie sposobów udzielania informacji zwrotnych, rozumienie mowy ciała w kontekście komunikacji niewerbalnej
  • W warsztatach z Doradztwa zawodowego obejmujących : umiejętność poszukiwania pracy, profesjonalne przygotowanie dokumentów aplikacyjnych oraz indywidualne spotkania z Doradcą Zawodowym
  • Kursach podnoszących kwalifikacje zawodowe dobranych indywidualnie do predyspozycji i potrzeb uczestników

Projekt "Nowe możliwości"
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach POKL 2007-2013


Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzegomiu rozpoczyna realizację projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pt." Nowe Możliwości " , który skierowany jest do osób bezrobotnych korzystających ze wsparcia Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegomiu.

Celem projektu jest zwiększenie aktywności zawodowej i nabycie umiejętności poruszania się na rynku pracy , nabycie, podniesienie lub zmiana kwalifikacji zawodowych wśród osób będących klientami Ośrodka .
Uczestnicy projektu będą mogli korzystać z różnorodnych form wsparcia m.in. :

  • W warsztatach z Komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji , których celem będzie zrozumienie istoty komunikowania się, poznanie reakcji interpersonalnych, ćwiczenie technik aktywnego słuchania, ćwiczenie sposobów udzielania informacji zwrotnych, rozumienie mowy ciała w kontekście komunikacji niewerbalnej
  • W warsztatach z Doradztwa zawodowego obejmujących : umiejętność poszukiwania pracy, profesjonalne przygotowanie dokumentów aplikacyjnych oraz indywidualne spotkania z Doradcą Zawodowym
  • Kursach podnoszących kwalifikacje zawodowe dobranych indywidualnie do predyspozycji i potrzeb uczestników

Projekt "Nowe możliwości" 
współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego 
w ramach POKL 2007-2013

 


 

Informacja w związku z udzielaniem pomocy rodzinom i osobom, które wychowują dzieci niepełnosprawne.

Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzegomiu udziela rodzinom i osobom, które wychowują dzieci niepełnosprawne w formie świadczeń rodzinnych , a min.:

1. świadczenie pielęgnacyjne , przysługuje rodzicom , opiekunowi faktycznemu dziecka , osobie będącą rodziną zastępczą spokrewnioną (w rozumieniu ustawy z dnia 9 czerwca 2011r.o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej) - jeżeli nie podejmują lub rezygnują z zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej w celu sprawowania
opieki nad osobą legitymującą się orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki
lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielniej egzystencji
oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia,
rehabilitacji i edukacji.

Do świadczenia pielęgnacyjnego należy złożyć wniosek wraz z dokumentami :

  • orzeczenie o niepełnosprawności wraz ze wskazaniami w pkt 7 i pkt 8- wymaga
  • akt urodzenia dziecka
  • zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy , że osoba ubiegająca się o świadczenie pielęgnacyjne nie podejmuje zatrudnienia , lub rezygnuje z zatrudnienia , w celu sprawowania opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym
  • wysokość świadczenia pielęgnacyjnego 620,00zł miesięcznie
    1a. pomoc finansowa w ramach rządowego programu wspierania osób uprawnionych do świadczenia pielęgnacyjnego w wysokości 200,00zł od 1 stycznia 2014 do 31 marca 2014r.

2. zasiłek pielęgnacyjny przysługuje
1) niepełnosprawnemu dziecku;
2) osobie niepełnosprawnej w wieku powyżej 16 roku życia, jeżeli legitymuje się orzeczeniem
o znacznym stopniu niepełnosprawności;
3) osobie, która ukończyła 75 lat.
Zasiłek pielęgnacyjny przysługuje także osobie niepełnosprawnej w wieku powyżej 16 roku życia,
legitymującej się orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, jeżeli niepełnosprawność

Do zasiłku pielęgnacyjnego należy złożyć wniosek wraz z dokumentami :

  • orzeczenie o niepełnosprawności
  • orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym lub umiarkowanym
  • akt urodzenia dziecka
  • kserokopia dowodu tożsamości rodzica
  • wysokość zasiłku pielęgnacyjnego 153,00zł miesięcznie .

3. W przypadku gdy członkiem rodziny jest dziecko legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności , zasiłek rodzinny przysługuje, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę albo dochód osoby uczącej się nie przekracza kwoty 623,00zł (Zgodnie §1.1 pkt. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 sierpnia 2012r. w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny oraz wysokości świadczeń rodzinnych)
Zgodnie z art. 8 do zasiłku rodzinnego przysługują dodatki z tytułu :
5)kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego

Na podstawie art. 13 Dodatek z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka przysługuje matce lub ojcu , opiekunowi faktycznemu dziecka albo opiekunowi prawnemu dziecka, a także osobie uczącej się na pokrycie zwiększonych wydatków związanych z rehabilitacją lub kształceniem dziecka w wieku:

1)do ukończenia 16 roku życia, jeżeli legitymuje się orzeczeniem o niepełnosprawności ;
2)powyżej 16 roku życia do ukończenia 24 roku życia , jeżeli legitymuje się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności:
2.Dodatek przysługuje miesięcznie w wysokości :
1)60,00 zł na dziecko w wieku do ukończenia 5 roku życia ;
2)80,00zł na dziecko w wieku powyżej 5 roku życia do ukończenia 24 roku życia

Do zasiłku rodzinnego należy złożyć wniosek wraz z dokumentami :

  • zaświadczenie o dochodach z Urzędu Skarbowego wszystkich pełnoletnich osób w rodzinie za rok 2012r.(kserokopie pit- 11 za rok 2012 , świadectw pracy w przypadku utraty pracy, umów o pracę w przypadku podjęcia nowego zatrudnienia , dochód netto za pierwszy miesiąc po uzyskaniu zatrudnienia )
  • kserokopia dowodu tożsamości wnioskodawcy
  • akt urodzenia dziecka
  • orzeczenie o niepełnosprawności , lub o stopniu niepełnosprawności w stopniu znacznym lub umiarkowanym
  • w przypadku dziecka pełnoletniego zaświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły ponadgimnazjalnej oraz kserokopia dowodu tożsamości

 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzegomiu w 2014 r rozpoczyna realizację projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pt." Nowe Możliwości " , który skierowany jest do osób bezrobotnych korzystających ze wsparcia Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegomiu.

Celem projektu jest zwiększenie aktywności zawodowej i nabycie umiejętności poruszania się na rynku pracy , nabycie, podniesienie lub zmiana kwalifikacji zawodowych wśród osób będących klientami Ośrodka .
Uczestnicy projektu będą mogli korzystać z różnorodnych form wsparcia m.in. :

  • W warsztatach z Komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji , których celem będzie zrozumienie istoty komunikowania się, poznanie reakcji interpersonalnych, ćwiczenie technik aktywnego słuchania, ćwiczenie sposobów udzielania informacji zwrotnych, rozumienie mowy ciała w kontekście komunikacji niewerbalnej
  • W warsztatach kompetencji społecznych pomagające w powrocie na rynek pracy, nabycie umiejętności poszukiwania pracy, przygotowanie się do procesu rekrutacyjnego poprzez umiejętne przygotowanie dokumentów aplikacyjnych
  • Kursach podnoszących kwalifikacje zawodowe dobranych indywidualnie do predyspozycji i potrzeb uczestników
  • Indywidualnych konsultacji z psychologiem i doradcą zawodowym

Osoby zainteresowane uczestnictwem w projekcie mogą zgłaszać się do pracowników socjalnych Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegomiu ul. Armii Krajowej 23 .

Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie ! 


Ośrodek Pomocy Społecznej w Strzegomiu kończy realizację projektu współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego pt." Nowe Możliwości " , który skierowany był do osób bezrobotnych korzystających ze wsparcia Ośrodka Pomocy Społecznej w Strzegomiu.

Celem projektu było zwiększenie aktywności zawodowej i nabycie umiejętności poruszania się na rynku pracy , nabycie, podniesienie lub zmiana kwalifikacji zawodowych wśród osób będących klientami Ośrodka .

W czasie trwania projektu uczestnicy korzystali z różnorodnych form wsparcia m.in. :

  • W warsztatach z Komunikacji interpersonalnej i autoprezentacji , których celem było zrozumienie istoty komunikowania się, poznanie reakcji interpersonalnych, ćwiczenie technik aktywnego słuchania, ćwiczenie sposobów udzielania informacji zwrotnych, rozumienie mowy ciała w kontekście komunikacji niewerbalnej;
  • W warsztatach kompetencji społecznych pomagających w powrocie na rynek pracy, nabycie umiejętności poszukiwania pracy, przygotowanie się do procesu rekrutacyjnego poprzez umiejętne przygotowanie dokumentów aplikacyjnych;
  • Indywidualnych konsultacjach z psychologiem i doradcą zawodowym;
  • Kursie podnoszącym kwalifikacje zawodowe : " Magazynier - logistyk z obsługą wózków widłowych " .

Terminy wypłat świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego okres zasiłkowy 2013/2014

 

Październik 2013r.

Listopad 2013r.

Grudzień 2013r.

04.10.2013 ABCĆDEFGHIJ

18.11.2013 ABCĆDEFGHIJ

05.12.2013 ABCĆDEFGHIJ

09.10.2013 K

21.11.2013 K

06.12.2013 K

11.10.2013 LŁMNOPR

22.11.2013 LŁMNOPR

10.12.2013 LŁMNOPROPR

15.10.2013 SŚTUVWZŹŻ

25.11.2013 SŚTUVWZŹŻ

12.12.2013 SŚTUVWZŹŻ

30.10.2013 Fund.Alim

27.11.2013 Fund. Alim

13.12.2013 Fun.Alim

 

Styczeń 2014r.

Luty 2014r.

Marzec 2014r.

13.01.2014 ABCĆDEFGHIJ

07.02.2014 ABCĆDEFGHIJ

07.03.2014 ABCĆDEFGHIJ

15.01.2014 K

11.02.2014 K

11.03.2014 K

17.01.2014 LŁMNOPR

13.02.2014 LŁMNOPR

12.03.2014 LŁMNOPR

22.01.2014 SŚTUVWZŹŻ

17.02.2014 SŚTUVWZŹŻ

14.03.2014 SŚTUVWZŹŻ

24.01.2014 Fund.Alim

24.02.2014 Fund. Alim

18.03.2014 Fun.Alim

 

Kwiecień 2014r.

Maj 2014r.

Czerwiec 2014r.

09.04.2014 ABCĆDEFGHIJ

07.05.2014 ABCĆDEFGHIJ

10.06.2014 ABCĆDEFGHIJ

11.04.2014 K

09.05.2014 K

12.06.2014 K

14.04.2014 LŁMNOPR

13.05.2014 LŁMNOPR

16.06.2014 LŁMNOPR

16.04.2014 SŚTUVWZŹŻ

15.05.2014 SŚTUVWZŹŻ

18.06.2014 SŚTUVWZŹŻ

17.04.2014 Fund.Alim

22.05.2014 Fund. Alim

23.06.2014 Fun.Alim

 

lipiec 2014r.

Sierpień 2014r.

Wrzesień 2014r.

07.07.2014 ABCĆDEFGHIJ

11.08.2014 ABCĆDEFGHIJ

10.09.2014 ABCĆDEFGHIJ

09.07.2014 K

13.08.2014 K

12.09.2014 K

14.07.2014 LŁMNOPR

18.08.2014 LŁMNOPR

15.09.2014 LŁMNOPR

16.07.2014 SŚTUVWZŹŻ

22.08.2014 SŚTUVWZŹŻ

17.09.2014 SŚTUVWZŹŻ

22.07.2014 Fund.Alim

25.08.2014 Fund. Alim

23.09.2014 Fun.Alim

 

październik 2014r.

09.10.2014 ABCĆDEFGHIJ

13.10.2014 K

15.10.2014 LŁMNOPR

17.10.2014 SŚTUVWZŹŻ

 


DO WNIOSKU O USTALENIE PRAWA DO ŚWIADCZEŃ Z FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO NALEŻY DOŁĄCZYĆ:

1. uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby uprawnionej lub jej przedstawiciela ustawowego;

2. zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne o bezskuteczności egzekucji alimentów zawierające informację o stanie egzekucji, przyczynach jej bezskuteczności oraz
o działaniach podejmowanych w celu wyegzekwowania zasądzonych alimentów albo oświadczenie o bezskuteczności egzekucji alimentów;

3. skrócony odpis aktu urodzenia osoby uprawnionej lub inny dokument urzędowy stwierdzający
jej wiek;

4. orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności osoby uprawnionej;

5. zaświadczenie szkoły albo oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły – w przypadku gdy osoba uprawniona ukończyła 18 rok życia;

6. zaświadczenie szkoły wyższej albo oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły wyższej – w przypadku gdy osoba uprawniona uczy się w szkole wyższej;

7. dokumenty poświadczające wysokość dochodu rodziny, w tym odpowiednio:

a) zaświadczenia z urzędu skarbowego albo oświadczenia o dochodzie członków rodziny podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 27, 30b, 30c i 30e ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, uzyskanym w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy,

b) oświadczenia członków rodziny rozliczających się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne o dochodzie osiągniętym w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy,

c) oświadczenia członków rodziny o dochodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, osiągniętym w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy,

d) zaświadczenia albo oświadczenia członków rodziny zawierające informację o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy,

e) zaświadczenie właściwego organu gminy, nakaz płatniczy albo oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy,

f) umowę dzierżawy, w przypadku oddania części lub całości znajdującego się w posiadaniu rodziny gospodarstwa rolnego w dzierżawę, na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów
o ubezpieczeniu społecznym rolników, albo oddania gospodarstwa rolnego w dzierżawę w związku
z pobieraniem renty określonej w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej,

g) umowę zawartą w formie aktu notarialnego, w przypadku wniesienia gospodarstwa rolnego do użytkowania przez rolniczą spółdzielnię produkcyjną,

h) odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub poza rodziną lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej lub odpis zatwierdzonej przez sąd ugody zawartej przed mediatorem, zobowiązujących do alimentów na rzecz osób w rodzinie lub poza rodziną,

i) przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące wysokość zapłaconych alimentów, jeżeli członkowie rodziny są zobowiązani wyrokiem sądu, ugodą sądową lub ugodą zawartą przed mediatorem do ich płacenia na rzecz osoby spoza rodziny,

j) w przypadku gdy osoba uprawniona nie otrzymała alimentów albo otrzymała je w wysokości niższej od ustalonej w wyroku sądu, ugodzie sądowej lub ugodzie zawartej przed mediatorem:

- zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów, a także o wysokości wyegzekwowanych alimentów lub

- informację właściwego sądu lub właściwej instytucji o podjęciu przez osobę uprawnioną czynności związanych z wykonaniem tytułu wykonawczego za granicą albo o niepodjęciu tych czynności,
w szczególności w związku z brakiem podstawy prawnej do ich podjęcia lub brakiem możliwości wskazania przez osobę uprawnioną miejsca zamieszkania dłużnika alimentacyjnego za granicą, jeżeli dłużnik zamieszkuje za granicą,

k) dokument określający datę utraty dochodu oraz miesięczną wysokość utraconego dochodu,

l) dokument określający wysokość dochodu uzyskanego przez członka rodziny oraz liczbę miesięcy,
w których dochód był osiągany, w przypadku uzyskania dochodu w roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy,

m) dokument określający wysokość uzyskanego dochodu z miesiąca następującego po miesiącu,
w którym dochód został osiągnięty, w przypadku uzyskania dochodu po roku kalendarzowym poprzedzającym okres świadczeniowy;

6. kartę pobytu, w przypadku cudzoziemca przebywającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony udzielonego w związku
z okolicznością, o której mowa w art. 53 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r.
o cudzoziemcach (Dz. U. z 2011 r. Nr 264, poz. 1573), lub w związku z uzyskaniem
w Rzeczypospolitej Polskiej statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej;

7. odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty, odpis postanowienia sądu o zabezpieczeniu powództwa o alimenty, odpis protokołu zawierającego treść ugody sądowej lub ugody zawartej przed mediatorem;

8. orzeczenie sądu rodzinnego o ustaleniu opiekuna prawnego dla osoby uprawnionej;

9. inne dokumenty i oświadczenia niezbędne do ustalenia prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego.

 

 

 

 

 

 

DOKUMENTY WYMAGANE PRZY UBIEGANIU SIĘ
O ŚWIADCZENIA RODZINNE

DO WNIOSKU O ZASIŁEK RODZINNY NALEŻY DOŁĄCZYĆ:

1. uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o zasiłek;

2. skrócony odpis aktu urodzenia dziecka lub inny dokument urzędowy stwierdzający wiek dziecka;

3. orzeczenie o niepełnosprawności albo o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności
– w przypadku, gdy w rodzinie wychowuje się dziecko niepełnosprawne;

4. zaświadczenie szkoły albo oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły – w przypadku gdy dziecko ukończyło 18 rok życia;

5. zaświadczenie szkoły wyższej albo oświadczenie o uczęszczaniu do szkoły wyższej – w przypadku osoby uczącej się lub osoby legitymującej się orzeczeniem o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności, jeżeli uczy się w szkole wyższej;

6. dokumenty stwierdzające wysokość dochodu rodziny, w tym odpowiednio:

a) zaświadczenia z urzędu skarbowego albo oświadczenia członków rodziny o dochodzie podlegającym opodatkowaniu na zasadach określonych w art. 27, 30b, 30c i 30e ustawy z dnia
26 lipca 1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych osiągniętym w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy,

b) oświadczenia członków rodziny rozliczających się na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne o dochodzie osiągniętym w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy,

c) oświadczenia członków rodziny o dochodzie niepodlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych osiągniętym w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy,

d) zaświadczenia albo oświadczenia członków rodziny zawierające informację o wysokości składek na ubezpieczenie zdrowotne w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy,

e) zaświadczenie właściwego organu gminy, nakaz płatniczy albo oświadczenie o wielkości gospodarstwa rolnego wyrażonej w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy,

f) umowę dzierżawy − w przypadku oddania części lub całości znajdującego się w posiadaniu rodziny gospodarstwa rolnego w dzierżawę, na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów
o ubezpieczeniu społecznym rolników, albo oddania gospodarstwa rolnego w dzierżawę w związku
z pobieraniem renty określonej w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej,

g) umowę o wniesieniu wkładów gruntowych − w przypadku wniesienia gospodarstwa rolnego do użytkowania przez rolniczą spółdzielnię produkcyjną,

h) odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub poza rodziną lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej, lub odpis zatwierdzonej przez sąd ugody zawartej przed mediatorem, zobowiązujących do alimentów na rzecz osób w rodzinie lub poza rodziną,

i) przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące wysokość zapłaconych alimentów, jeżeli członkowie rodziny są zobowiązani orzeczeniem sądu, ugodą sądową lub ugodą zawartą przed mediatorem do ich płacenia na rzecz osoby spoza rodziny,

j) w przypadku gdy osoba uprawniona nie otrzymała alimentów albo otrzymała

je w wysokości niższej od ustalonej w orzeczeniu sądu, ugodzie sądowej lub ugodzie zawartej przed mediatorem:

- zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów, a także o wysokości wyegzekwowanych alimentów, lub

- informację właściwego sądu lub właściwej instytucji o podjęciu przez osobę uprawnioną czynności związanych z wykonaniem tytułu wykonawczego za granicą albo o niepodjęciu tych czynności,
w szczególności w związku z brakiem podstawy prawnej do ich podjęcia lub brakiem możliwości wskazania przez osobę uprawnioną miejsca zamieszkania dłużnika alimentacyjnego za granicą, jeżeli dłużnik zamieszkuje za granicą,

k) dokument określający datę utraty dochodu oraz miesięczną wysokość utraconego dochodu,

l) dokument określający wysokość dochodu uzyskanego przez członka rodziny oraz liczbę miesięcy, w których dochód był osiągany − w przypadku uzyskania dochodu w roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy,

m) dokument określający wysokość dochodu uzyskanego przez członka rodziny z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został osiągnięty − w przypadku uzyskania dochodu po roku kalendarzowym poprzedzającym okres zasiłkowy;

7. odpis zupełny lub skrócony aktów zgonu rodziców lub odpis podlegającego wykonaniu orzeczenia sądu zasądzającego alimenty lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej, lub odpis zatwierdzonej przez sąd ugody zawartej przed mediatorem zobowiązujących do alimentów
– w przypadku osoby uczącej się;

8. kartę pobytu − w przypadku cudzoziemca przebywającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony udzielonego w związku
z okolicznością, o której mowa w art. 53 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r.
o cudzoziemcach (Dz. U. z 2011 r. Nr 264, poz. 1573 oraz z 2012 r. poz. 589 i 769), lub w związku
z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej;

9. odpis prawomocnego orzeczenia sądu orzekającego rozwód lub separację albo odpis zupełny lub skrócony aktu zgonu małżonka lub rodzica dziecka − w przypadku osoby samotnie wychowującej dziecko;

10. odpis zupełny aktu urodzenia dziecka − w przypadku gdy ojciec jest nieznany;

11. odpis prawomocnego orzeczenia sądu oddalającego powództwo o roszczenia alimentacyjne;

12. orzeczenie sądu zobowiązujące jednego z rodziców do ponoszenia całkowitych kosztów utrzymania dziecka;

13. odpis prawomocnego postanowienia sądu orzekającego przysposobienie lub zaświadczenie sądu lub ośrodka adopcyjnego o prowadzonym postępowaniu sądowym w sprawie o przysposobienie dziecka;

14. orzeczenie sądu o powołaniu opiekuna prawnego dziecka;

15. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego.

Osoba ubiegająca się o dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu urodzenia się dziecka, do wniosku dołącza:
1. zaświadczenie lekarskie lub zaświadczenie wystawione przez położną potwierdzające pozostawanie kobiety pod opieką medyczną nie później niż od 10 tygodnia ciąży do porodu;

2. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu urodzenia dziecka.

Osoba ubiegająca się o dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego, do wniosku dołącza:

1. zaświadczenie pracodawcy albo oświadczenie o terminie i okresie, na jaki został udzielony urlop wychowawczy, oraz o co najmniej sześciomiesięcznym okresie pozostawania w stosunku pracy bezpośrednio przed uzyskaniem prawa do urlopu wychowawczego;

2. zaświadczenie organu emerytalno-rentowego albo oświadczenie, że osoba ubiegająca się jest zgłoszona do ubezpieczeń społecznych − w przypadku gdy osoba podlega obowiązkowi ubezpieczenia społecznego;

3. imienny raport miesięczny osoby ubezpieczonej potwierdzający odprowadzanie składek na ubezpieczenia społeczne, z miesiąca poprzedzającego miesiąc złożenia wniosku o dodatek,
w przypadku złożenia oświadczenia, o którym mowa w pkt. 2;

4. zaświadczenie placówki zapewniającej całodobową opiekę, w przypadku umieszczenia w niej dziecka, o liczbie dni w tygodniu, w których korzysta w niej z całodobowej opieki, albo oświadczenie o niekorzystaniu przez więcej niż 5 dni w tygodniu z całodobowej opieki nad dzieckiem umieszczonym w placówce zapewniającej całodobową opiekę, w tym w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym;

5. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego.

Osoba ubiegająca się o dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu samotnego wychowywania dziecka, do wniosku dołącza:

1. odpis zupełny lub skrócony aktu zgonu drugiego z rodziców dziecka;

2. odpis zupełny aktu urodzenia dziecka − w przypadku gdy ojciec jest nieznany;

3. odpis prawomocnego orzeczenia sądu oddalającego powództwo o roszczenia alimentacyjne;

4. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu samotnego wychowywania dziecka.

Osoba ubiegająca się o dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego, do wniosku dołącza:

1. zaświadczenie szkoły albo oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły – w przypadku gdy dziecko ukończyło 18 rok życia;

2. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu rozpoczęcia roku szkolnego.

Osoba ubiegająca się o dodatek do zasiłku rodzinnego z tytułu podjęcia przez dziecko nauki
w szkole poza miejscem zamieszkania, do wniosku dołącza:

1. zaświadczenie szkoły albo oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły poza miejscem zamieszkania,

2. zaświadczenie albo oświadczenie potwierdzające tymczasowe zameldowanie ucznia poza miejscem zamieszkania;

3. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do dodatku do zasiłku rodzinnego z tytułu podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania.

DO WNIOSKU O JEDNORAZOWĄ ZAPOMOGĘ Z TYTUŁU URODZENIA SIĘ DZIECKA NALEŻY DOŁĄCZYĆ:

1. uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o jednorazową zapomogę;

2. skrócony odpis aktu urodzenia dziecka lub inny dokument urzędowy stwierdzający wiek dziecka;

3. dokumenty stwierdzające wysokość dochodu rodziny, (analogicznie do wyszczególnionych w pkt. 6 - w przypadku ubiegania się o przyznanie zasiłku rodzinnego);

4. kartę pobytu − w przypadku cudzoziemca przebywającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony udzielonego w związku
z okolicznością, o której mowa w art. 53 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r.
o cudzoziemcach (Dz. U. z 2011 r. Nr 264, poz. 1573 oraz z 2012 r. poz. 589 i 769), lub w związku
z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej;

5. odpis prawomocnego orzeczenia sądu orzekającego rozwód lub separację albo odpis zupełny lub skrócony aktu zgonu małżonka lub rodzica dziecka − w przypadku osoby samotnie wychowującej dziecko;

6. odpis prawomocnego postanowienia sądu orzekającego przysposobienie lub zaświadczenie sądu lub ośrodka adopcyjnego o prowadzonym postępowaniu sądowym w sprawie o przysposobienie dziecka;

7. orzeczenie sądu o powołaniu opiekuna prawnego dziecka;

8. zaświadczenie lekarskie lub zaświadczenie wystawione przez położną potwierdzające pozostawanie kobiety pod opieką medyczną nie później niż od 10 tygodnia ciąży do porodu;

9. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do jednorazowej zapomogi
z tytułu urodzenia się dziecka.

DO WNIOSKU O ZASIŁEK PIELĘGNACYJNY NALEŻY DOŁĄCZYĆ:

1. uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o zasiłek pielęgnacyjny;

2. orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności (nie dotyczy osób, które ukończyły 75 lat);

3. skrócony odpis aktu urodzenia dziecka lub inny dokument urzędowy stwierdzający wiek dziecka;

4. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do zasiłku pielęgnacyjnego.

DO WNIOSKU O SPECJALNY ZASIŁEK OPIEKUŃCZY NALEŻY DOŁĄCZYĆ:

1. uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o specjalny zasiłek opiekuńczy;

2. dokumenty stwierdzające wysokość dochodu rodziny, (analogicznie do wyszczególnionych w pkt. 6 - w przypadku ubiegania się o przyznanie zasiłku rodzinnego);

3. kartę pobytu − w przypadku cudzoziemca przebywającego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie zezwolenia na osiedlenie się, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Wspólnot Europejskich, zezwolenia na zamieszkanie na czas oznaczony udzielonego w związku
z okolicznością, o której mowa w art. 53 ust. 1 pkt 13 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r.
o cudzoziemcach (Dz. U. z 2011 r. Nr 264, poz. 1573 oraz z 2012 r. poz. 589 i 769), lub w związku
z uzyskaniem w Rzeczypospolitej Polskiej statusu uchodźcy lub ochrony uzupełniającej;

4. orzeczenie o niepełnosprawności lub o znacznym stopniu niepełnosprawności;

5. zaświadczenie placówki zapewniającej całodobową opiekę, w przypadku umieszczenia w niej dziecka, o liczbie dni w tygodniu, w których korzysta w niej z całodobowej opieki, albo oświadczenie o niekorzystaniu przez więcej niż 5 dni w tygodniu z całodobowej opieki nad dzieckiem umieszczonym w placówce zapewniającej całodobową opiekę, w tym w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym;

6. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do specjalnego zasiłku opiekuńczego.

DO WNIOSKU O ŚWIADCZENIE PIELĘGNACYJNE NALEŻY DOŁĄCZYĆ:

1. uwierzytelnioną kopię dokumentu stwierdzającego tożsamość osoby ubiegającej się o świadczenie pielęgnacyjne;

2. orzeczenie o niepełnosprawności lub o znacznym stopniu niepełnosprawności;

3. zaświadczenie placówki zapewniającej całodobową opiekę, w przypadku umieszczenia w niej dziecka, o liczbie dni w tygodniu, w których korzysta w niej z całodobowej opieki, albo oświadczenie o niekorzystaniu przez więcej niż 5 dni w tygodniu z całodobowej opieki nad dzieckiem umieszczonym w placówce zapewniającej całodobową opiekę, w tym w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym;

4. inne dokumenty, w tym oświadczenia, niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia pielęgnacyjnego.

 

Druki do pobrania na stronie : bipops.strzegom.pl  



 

do góry  |